maandag 18 juli 2016

Lekker uitwaaien aan het strand maakt een mens gelukkig.


Weerbericht voor Nederland: warme zomerdagen. Wij geven je regelmatig tips om goed voor jezelf te zorgen als de temperaturen oplopen.  Weet je dat naar het strand gaan niet alleen gezellig, maar ook nog eens heel gezond is ? 

7 Redenen om regelmatig een strandwandeling te maken

1) Wandelen helpt tegen depressies en somberheid en dit effect wordt versterkt als je langs het strand wandelt.

2) Krachttraining. Je hebt het vast wel eens ervaren dat lopen door het zand soms wat meer moeite kost. Je voeten zakken weg in het zand en je spieren moeten harder werken. Een strandwandeling zorgt hierdoor voor sterkere spieren, vooral de kuiten, bovenbenen en billen.

3) Calorie├źn verbranden. Onderzoekers hebben berekend dat je 50% meer calorie├źn verbrand als je op het strand wandelt, ten opzichte van een wandeling op een harde ondergrond.

4) Gronden/aarden: als je op blote voeten loopt kan de energie uit de aarde via je voeten geabsorbeerd worden door je lichaam. Dit zorgt voor rust in je hoofd, maakt je ontspannen en helpt je om beter te slapen

5) Vitaminen en mineralen: Er is een overvloed aan vitamine D op een zonnig strand. Vitamine D zorgt voor een betere calciumopname door je lichaam. Zeewater bevat veel mineralen, zoals magnesium, kalium en jodium

6) Ontspanning: Lekker je schoenen uit, zodat je tenen en voeten vrij kunnen bewegen, kan al ontzettend opluchten. Het is alsof je jezelf een voetmassage geeft als je met blote voeten over het strand loopt.  Het ontspannende effect wordt nog groter door het geluid van de golven en de verfrissende wind.

7) De reflexzones op je voeten worden gestimuleerd, hierdoor krijgt je hele lichaam een boost. Regelmatig op blote voeten wandelen maakt je gezonder, zorgt voor een beter immuunsysteem en genereert energie.

Het beste loop je ’s morgens vroeg of in de avond. Als je overdag loopt zorg dan dat je niet kunt verbranden. De beste bescherming tegen de zon bestaat nog steeds uit kleding en iets op je hoofd. Neem ook een flesje water mee.